Made by Finland -kampanja

Made by Finland -kampanja kokoaa yhteen suomalaisen työn tekijät ja työelämän asiantuntijat. Työelämä 2020 -hanke, Suomalaisen Työn Liitto, Business Finland ja Työterveyslaitos tarkastelevat ja kehittävät suomalaista työelämää osana Suomen maabrändiä. Kampanja on osa laajempaa työelämäbrändityötä. 

Yhteistyön tavoitteena on rakentaa tulevaisuuspainotteista, positiivista keskustelua ja yhteisymmärrystä suomalaisesta työelämästä sekä brändätä suomalaista työelämää kansainvälisesti. Kampanjassa on tehty kaksi selvitystä: 

Syksyn 2018 Made by Finland -selvitys:

Made by Finland -selvitys Syksy 2018 (pdf) (2.5 MB)

Tuoreessa syksyn 2018 Made by Finland -selvityksessä haastateltiin Suomessa asuvia ulkomaalaistaustaisia työntekijöitä, opiskelijoita ja johtajia. Tarkoituksena oli tarkentaa kuvaa suomalaisesta työelämästä osana Suomen maabrändiä. Selvityksen tuloksia tullaan hyödyntämään houkuteltaessa ulkomaalaisia osaajia ja yrityksiä Suomeen muun muassa osana Talent Boost -ohjelmaa ja Invest In Finland -toimintoja.

Lisäksi voit katsoa alla olevat videot, joissa haastateltavat kertovat näkemyksiään yhteistyöstä, osaamisesta ja turvallisuudesta.



Kevään 2017 Made by Finland -selvitys: 

Made by Finland -selvitys (Kevät 2018)

Keväällä 2017 teetettiin selvitys. Suomessa tehtävään työhön liitettävistä mielikuvista. Selvityksen tavoitteena oli saada näkemys työikäisten kansalaisten ja työnantajien edustajien kautta työelämän vahvuuksista ja heikkouksista. Tutkimuksen teemoina olivat työelämäbrändiin kuuluvat osaamis-, yhteistyö-, ja turvallisuustarina.





Ajankohtaista:

14.11.2018 Selvitys: Suomi on turvallinen ja varma maa harjoittaa liiketoimintaa

Ulkomaalaistaustaisista johtajista jopa 95 prosenttia on sitä mieltä, että Suomi on turvallinen ja varma maa harjoittaa liiketoimintaa. Suomalaisen työelämän vahvuuksina pidetään turvallista ja tasa-arvoista työympäristöä, joustavia työaikoja sekä työn ja muun elämän yhteensovittamisen onnistumista. Kehitettävää on etenkin eri kulttuureista tulevien työntekijöiden vahvuuksien hyödyntämisessä ja kommunikoinnissa.

Lue lisää

 

7.12.2017 Made by Finland -kampanjassa selvitettiin suomalaiseen työhön liitettäviä mielikuvia

Suomalainen työelämä on monilla mittareilla Euroopan parasta, miten varmistamme, että teemme hyvää työtä myös tulevaisuudessa?

Lue lisää